روانشناسی رنگ زرد و مزای استفاده از آن
1398-11-22
طراحی پوستر و آگهی تبلیغاتی
پروسه خرید و فروش و تبلیغ محصولات
1398-12-10

رنگ نارنجی در برندسازی و بازاریابی

به منظور آزمایش طرح های محصول ، شرکت ها قفسه های صفحه نمایش مجازی را ایجاد می کنند که سپس شرکت کنندگان از گروه های کانون را برای مشاهده  از آنها دعوت می کنند. با استفاده از فناوری ردیابی شبکیه ، کارشناسان برند، نقشه هایی را ایجاد می کنند که حرکات چشم بازدید کنندگان را هنگام اسکن کردن پیشنهادات مشاهده کنند.

به دنبال چه هستند؟ اینکه ببینند چه رنگ ها و طرح هایی توجه بینندگان را بیشتر به خود جلب کرده اند.

رنگها، قفل واکنش های احساسی را باز می کنند! رنگ مطلوب می تواند چشمان هر بیننده را به خود جذب کند و همه چیز درباره خدمات و نوع ارائه محصول را با یک کلمه واحد ارائه دهد. رنگها بسته به سلایق بینندگان با هم تفاوت دارند ولی طراحان اغلب میکوشند نوعی واکنش های ثابت و قابل پیش بینی ایجاد کنند. انتخاب رنگ مناسب همچنین میتواند به معنا و مفهوم ان نیز کمک بسزایی کند.درچرخه ای که در زیر مشاهده می کنید، بزرگترین تمایز را بین رنگهای گرم و سرد ایجاد کرده ایم.

چرخه رنگ گرم و رنگ سرد

طبق نظریه دکتر “سالی آگوستین”، رنگ های گرم(قرمز و نارنجی) و رنگ های سرد( آبی و سبز) از این رو به این نام نامیده شده اند که، وقتی در مکانی هستیم که دیوارها به رنگ قرمز یا نارنجی رنگ شده اند، اغلب احساس میکنیم فضا خیلی گرم است ولی در اتاقی که دیوارها به رنگ آبی هستند، احساس گرما نمی کنیم.

رنگ مشکی دراکثر کشورها، نماد سوگواری و عزاداری است اما در فرهنگ هند و چین، سفید به لحاظ سنتی رنگ ماتم و غزاست.

در مورد رنگ نارنجی

رنگ نارنجی که در این مقاله مورد تاکید است، نوعی دوگانگی دربر دارد

وقتی فردی را در ذهنمان مجسم میکنیم که لباس نارنجی به تن کرده، بلافاصله ذهنمان سراغ یک بودایی معبد می رود. یا فردی که در حال راز و نیاز با خداست. گاهی اوقات رنگ نارنجی، تداعی کننده تجهیزات فرسوده ایست که شکارچیان با خود به همراه دارند.

در طراحی، رنگ نارنجی بیانگر اشیای سرگرم کننده  و افراد جوان است.اغلب تداعی کننده غروب آفتاب یا تم های پاییزی بوده و یا به عنوان علائم هشدار دهنده خطر به کار می رود.

استفاده از رنگ نارنجی در علائم هشدار دهنده

نارنجی در بازاریابی و طراحی

نارنجی رنگی سرگرم کننده است که می تواند احساس عجله یا ضربه را ایجاد کند.

نکته مثبت نارنجی این است که می توان از آن به عنوان رنگ “سرگرم کننده” استفاده کرد. به گفته برخی ، نارنجی به تحریک فعالیت بدنی ، رقابت و اعتماد به نفس کمک می کند. به همین دلیل ممکن است نارنجی زیاد توسط تیم های ورزشی و محصولات کودکان استفاده شود. در دنیای بازاریابی،نارنجی اغلب برای به تصویر کشیدن جوانان، بازیگوش بودن و جسورانه بودن استفاده می شود. افرادی که رنگ نارنجی دوست دارند، معمولا سالم و پرانرژی می باشند.

HubSpot، یکی از پیشگامان تولید کارت های عاشقانه و یکی از برترین برندهای مطرح جهان توضیح می دهد:” نارنجی رنگی است که برای سرگرمی از آن استفاده می کنیم. سایه های تیره تر نارنجی، نمایانگر پاییز و القا کننده ذهنیت زمینی هستند.

وقتی صحبت از رنگ نارنجی روشن می شود، این رنگ بیشتر توسط افراد جوان مورد توجه و استفاده واقع می شود. بعضی از باورهای غلطی که در خصوص رنگ نارنجی وجود دارد این است که آن را فقط برای توصیف خشونت و سرگرمی های سبکسرانه استفاده می کنند.

رنگ نارنجی درخشان و قرمز-نارنجی برای جلب توجه استفاده می شود و از این رو رنگ نارنجی را برای قیمت های کم شده کالاها در فروشگاه ها بکار می گیرند و اگر این رنگ بصورت افراطی استفاده گردد، موجب اضطراب در شخص بیننده می شود

هرچه که باشد، نارنجی رنگی بسیار دلپذیرتر از رنگ قرمز و بسیار پرنور تر از رنگ زرد بوده و اصلا رنگ سردی نیست. قرمز و زرد در طیف رنگی، متمایل به ارغوانی و سبز هستند ولی نارنجی اصلا اینطور نیست و رگه هایی بسیار گرم و دلنشین با خود به همراه دارد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *