استراتژی برندینگ
1398-12-14

تاثیر رنگ قرمز بر انسان

روانشناسی رنگ قرمز

آیا می دانید رنگ قرمز نمادو نشانه چیست؟

یا از نظر علم روانشناسی رنگ قرمز در مورد شخصیت شما چه چیزهایی میگه؟

در پست چگونه شخصیت برندمان را بشناسیم؟ به شما گفتیم که انتخاب هر رنگ چه پیامدهایی برای شما و کسب و کارتان دارد.

به همین خاطر در این مقاله می خواهیم به بررسی رنگ قرمز بپردازیم.

قطعاً هر رنگی در هر فرنگی ممکنه معنای خاص خودشو داشته باشه.

به طور مثال در کشور آفریقا از پیراهن های قرمز برای حضور در مراسمات عزادری استفاده می کنند.

در صورتی که در فرهنگ ما، شاید پوشیدن لباس قرمز نوعی گستاخی به نظر برسد!

اما اگر به طور کلی بخواهیم در خصوص رنگ قرمز صحبت کنیم باید بگوییم که قرمز به معنی انرژی، شادی، پویایی، گرما، حرارت، خطر و خشونت و در برخی موارد نشانه جرات و جسارت است

و از همه مهم تر سمبل عشق و تحرک است.

احتمالاً شما هم می دونید که رنگ های به اصطلاح جیغ و روشن، باعث جلب توجه میشن و قرمز هم یکی از همین رنگهاست!

اما در مکان هایی مانند رستوران ها کاربرد رنگ قرمز، افزایش و تحریک اشتهاست.

اما یک سوال!؟

به نظر شما فقط یک رنگ قرمز داریم؟؟؟

همین الان به چند رنگ قرمز دارید فکر می کنید؟

خب در واقع ما چند رنگ قرمز داریم که شامل: قرمز تیره،قرمز شرابی و قرمز روشن است.

قرمز تیره: به عنوان یک رنگ سنتی شناخته می شود.

قرمز شرابی: رنگ پرتجمل و باشکوه است.

قرمز روشن: نمادی از قدرت، انرژی و لذت است.

یادتون باشه رنگ قرمز انسان را وادار به شتابزدگی و یا همون عجله می کنه و به همین خاطر اکثرا جوان ها این رنگ را می پسندند.

رنگ قرمز رنگی هست که باید با احتیاط و با سلیقه ازش استفاده کنیم تا بتونیم بهترین نتیجه را بگیریم.

بذارید مثالی براتون بزنیم:

حتما تو عکس هایی که در فضای مجازی هست، عکس های مشابه این عکس را دیدین.

تزیین استیک

به رنگهایی که در تزیین شده دقت کنید!

زرد، نارنجی، قرمز و سبز

دلیل استفاده از این رنگها در تزیین غذاهای این چنینی، این است که رنگ قرمز همخوانی خوبی با رنگ سبز دارد و در واقع قرمز در کنار سبز، درخشان تر به نظر می رسد!

علاوه بر این، قرمز نماد فوریت هم می تواند باشد.

مثلا برای اعلام حراجی یا ایجاد انگیزه برای خرید های فوری!

در یکسری تحقیقات شناختی که انجام شده به این نتیجه رسیده اند که اولین دو رنگی که، در مغز پردازش می شوند رنگهای قرمز و زرد هستند.

گفتیم که قرمز فوریت را نشان می دهد. برای این مورد می توانیم به لوگو هلال احمر اشاره کنیم.

لوگو هلال احمر

این لوگو به رنگ قرمز هست. این جمعیت یک سازمان بشر دوستانه است و با توجه به شرایط، خدمات اضطراری، امدادی و آموزشی ارائه می دهد.

پس مشاهده می کنید که این لوگو با توجه به ظرافتی که در انتخاب رنگ آن وجود دارد، تمامی معانی را در خود جای داده است.

نماد عشق، نماد فوریت و نماد خطر در یک لوگو و یک رنگ!

دیدگاه ها بسته شده است