روانشناسی رنگها
چگونه شخصیت برندمان را بشناسیم؟
1398-11-21
روانشناسی رنگ زرد و مزای استفاده از آن
1398-11-22

انواع دسته بندی رنگ ها

شناخت رنگها باعث می شود هنگام انتخاب آنها و یا ترکیب آنها با یکدیگر درست ترین تصمیم را بگیریم. این نه تنها در زمینه کسب و کار بلکه در زندگی روزمره هم اهمیت دارد. اگر شما شناخت کاملی از رنگها داشته باشید می توانید هنگام رفتن به یک مهمانی خاص ترین رنگها را انتخاب کرده و از ترکیب آنها بهترین ست را داشته باشید و توجه همه را به خود جلب کنید!

این مورد نه تنها برای خانم ها بلکه برای آقایان نیز کاربرد خواهد داشت. اگر شما به عنوان یک مرد شیک پوش که همیشه بهترین ترکیب رنگ را در لباس هایش دارد شناخته شوید، چه احساسی خواهید داشت؟ قطعاً اعتماد به نفس تان بالا تر می رود و دیگران نیز به شما اعتماد بیشتری خواهند کرد.

این در مورد کسب و کارتان نیز صدق می کند! زیرا برند شما مانند لباس تن شماست! احساسی که مخاطب شما تجربه می کند یک قسمت به رنگ کسب و کارتان بر می گردد.

در پست چگونه شخصیت برندمان را بشناسیم برایتان مثالی آوردیم از عطر و ادکلن! پس اهمیت انتخاب رنگ برایتان مشخص شد.

حال می خواهیم با دقت بیشتری به رنگها نگاه کنیم و آنها را بیشتر بشناسیم و ارتباط عمیق تری با رنگها برقرار کنیم.

به طور کلی رنگها شامل چهار دسته هستند:

دسته اول رنگهای گرم هستند:

مانند رنگ طلایی، زرد، نارنجی، قرمز که نشان دهنده احساسات ما هستند. از احساس خوش‌بینی محض گرفته تا خشونت شدید. می توانیم تمام این احساسات را در این دسته بندی تجربه کنیم.

دسته دوم رنگهای سرد هستند:

مانند آبی، فیروزه ای، نقره ای که به طور کلی خاصیت آرامش بخش دارند.

دسته سوم رنگهای ترکیبی:

رنگهایی مانند سوسنی، بنفش، و ارغوانی. این رنگها از ترکیب رنگهای سرد و گرم به وجود می آیند و ماهیت این رنگها به گونه ای است که در عین حال که آرامش‌بخش هستند مهیج نیز هستند.

دسته چهارم رنگهای خنثی:

این رنگها شامل طوسی، مشکی، سفید و قهوه ای هستند که در کنار بقیه رنگها قرار می گیرند و وظیفه آنها این است که توجه ما را به رنگهایی که در کنار آنها قرار می گیرند جلب کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.