کاغذ پاپیروس
کاغذ و سیر تحول آن
1398-04-14
انواع دسته بندی رنگ ها
1398-11-21

چگونه شخصیت برندمان را بشناسیم؟

روانشناسی رنگها

قبل از اینکه شروع به خواندن این مطلب کنید، یک بار دیگر این سوال را از خود بپرسید!

چگونه شخصیت برند خودم را پیدا کنم؟

هر جوابی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید تا بعد از خواندن این مطلب مقایسه کنید که چند درصد را به درستی پاسخ داده اید. این کار علاوه بر اینکه مغز شما را به چالش می کشد باعث می شود به خودتان ایمان بیاورید که می توانید با کمی تفکر و تمرکز به یکسری از سوالات به درستی پاسخ دهید.

حالا برویم سراغ پاسخ به این سوال.

رنگ مورد علاقه شما چیست؟

مثلاً اگر رنگ مورد علاقه شما قرمز باشد، ممکن است رنگ لیوان شما هم قرمز باشد، ویا رنگ ماشین تان نیز قرمز باشد، یا حتی رنگ قاب گوشی شما هم قرمز باشد.

این به معنی این است که باید رنگ لوگو کسب و کار شما هم قرمز باشد.

به نظرتان درست است؟

شاید رنگ مورد علاقه شما قرمز باشد اما این به معنای این نیست که باید رنگ لوگو کسب و کار شما هم قرمز باشد! زیرا در دنیای تجارت، هر رفتار و انتخاب ما معنای خاصی خواهد داشت. این موضوع در حدی اهمیت دارد که می توان گفت شاید انتخاب نادرست رنگ برای کسب و کارمان در نهایت منجر به شکست کسب و کار ما شود. زیرا هر رنگ معنای خاص خودش را دارد و اثرات متفاوتی را در مخاطبین یا همان مشتریان ما به وجود می آورد.

اگر دقت کرده باشید مثلاً اکثر کسب و کارهایی که در زمینه عطر و ادکلن فعالیت دارند از رنگهایی مانند بنفش، صورتی، آبی و طلایی استفاده می کنند، احساسی که از این کسب و کار و ترکیب این رنگها در آن دارید ، چیست؟

حال فرض کنید به جای رنگ بنفش، از رنگ نارنجی یا رنگ طوسی استفاده شود! اکنون چه احساسی دارید؟

احساسی که شما دارید، همان احساسی است که مخاطب شما نسبت به برند شما و رنگ لوگو شما خواهد داشت. پس حتما درک کرده اید که انتخاب رنگ تا چه میزان دارای اهمیت است.

برای اینکه بدانیم چگونه باید رنگ مناسب تجارتمان را پیدا کنیم باید به یکسری سوالات پاسخ دهیم تا در نهایت بتوانیم شخصیت برندمان را تعیین کنیم و بعد از آن با شناخت رنگها رنگ نهایی را انتخاب کنیم. شناخت رنگها زمان انتخاب رنگ لوگو می تواند به عنوان یک سرمایه با ارزش در نظر گرفته شود زیرا رنگ تا حدودی به موفقیت و یا شکست برند شما کمک خواهد کرد.

سوالاتی که باید از خودتان بپرسید این ها هستند:

1- جنسیت برند شما چیست؟ به این معنی که با خانم ها بیشتر در ارتباط هستید یا آقایون؟

2- کسب و کار شما جدی است یا بازیگوش؟ منظور از بازیگوش این است که مثلاً اگر در فعالیت هایی مانند جُنگ یا سیرک فعالیت دارید کسب و کارتان بازیگوش و فعال است. و یا اگر در زمینه آموزش ساخت هواپیما فعالیت دارید این یک کسب و کار جدی است.

3- برندتان یک برند لوکس است یا یک برند مقرون به صرفه؟ یعنی اگر اجناس آنتیک خرید و فروش میکنید یک برند لوکس است و اگر زمینه فعالیت شما به گونه ای است که تمام افراد جامعه توانایی خرید از شما را دارند یک برند مقرون به صرفه هستید.

4- برندتان مدرن است یا کلاسیک؟

5- سن افرادی که با آنها در ارتباط هستید به طور میانگین چند سال است؟ کثلاً مشتریان شما بین 18 تا 35 سال هستند یا بین 2 تا 12 سال؟

6- انرژی برند شما چقدر است؟

بعد از پاسخ دادن به این سوالات می توانید شخصیت برند خود را بشناسید تا در انتخاب رنگ مناسب برای لوگو به راحتی تصمیم بگیرید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.